Privathusholdninger i Stavanger kommune kan bestille henting av grovavfall, hageavfall, farlig avfall, glassemballasje og tøy. Ordningen gjelder ikke for hytter eller for næringsvirksomheter.
Avfallet hentes på avtalt dato etter kl 06.30.
Ønsker du å avbestille hentingen din?
Dette må du gjøre før kl 11 dagen før avtalt henting. Avbestill via lenke som fulgte e-posten du mottok som bekreftelse på din bestilling. Ring 51 50 70 90 dersom du trenger hjelp.
Avfallet skal settes ut mot kjørbar offentlig vei, men fortrinnsvis på egen tomt. Veien må være kjørbar for to store lastebiler. Bilene rygger ikke inn i smale gater og kjører heller ikke inn i innkjørsler. Har du vansker med plasseringen av avfallet ditt, ta kontakt med renovasjonsseksjonen ved å ringe Innbyggerservice i Stavanger kommune, på telefon 51 50 70 90.
Avfallet settes frem kvelden før eller senest 06.30 på selve hentedagen. Det må komme tydelig frem hva som skal hentes. Har du bestilt henting av ulike avfallstyper samme dag, må du skille disse tydelig fra hverandre.
Hageavfall skal være samlet i sekker og grener buntet sammen i håndterbare størrelser. Bruker du sekker, skal disse være gjennomsiktlige, uten noen form for trykk.
Abonnenten har selv ansvaret for avfallet inntil det har blitt hentet. Avfallet må beskyttes mot vær og vind.
Du kan kjøpe ekstrasekker for både restavfall, organisk avfall og papiravfall. For mer informasjon om ordningen og pris, gå til Stavanger kommune sine hjemmesider.